Iată câteva sfaturi și soluții de top pentru a-ți face căștile Bluetooth să se încarce din nou în cel mai scurt timp.
Portabilitatea căștilor Bluetooth a făcut ascultarea muzicii și a podcast-urilor mult mai ușoară pe tot parcursul zilei, chiar și în mișcare.
Cu toate acestea, problemele legate de încărcarea lor, în mod obișnuit cauzate de cabluri deteriorate și porturi de încărcare defecte, pot face căștile wireless inutile. În cele din urmă, acest lucru poate strica experiența ta de ascultare.
Din fericire, repararea căștilor Bluetooth poate fi la fel de simplă precum îndepărtarea reziduurilor din portul de încărcare sau înlocuirea bateriei sau a cablului de încărcare. Citește mai departe pentru a afla soluțiile obișnuite pentru căștile care nu se încarcă, precum și alte soluții în funcție de marca căștilor tale.
Căștile Bluetooth nu se încarcă: iată câteva soluții generale
Când căștile Bluetooth nu se încarcă, acest lucru se datorează în cea mai mare parte problemelor cu portul, cablul de încărcare sau bateriile. Așadar, indiferent de marcă, există soluții universale pe care le poți încerca pentru a-ți face căștile Bluetooth să se încarce din nou.
Iată câteva soluții generale pentru căștile Bluetooth care nu se încarcă:
- Încarcă direct prin intermediul unei prize de curent, nu prin intermediul unui port USB.
- Verifică dacă există reziduuri în port
- Încearcă un alt cablu de încărcare
- Verifică dacă portul de încărcare este desprins sau deteriorat
- Menține căștile conectate la încărcător pentru câteva ore
- Asigură-te că sunt așezate corect pe suportul sau carcasa de încărcare
- Efectuează o resetare forțată
Încarcă direct printr-o priză de curent, nu printr-un port USB
Asigură-te să încerci să conectezi încărcătorul căștilor direct într-o priză de curent, în loc de hub-uri USB.
Hub-urile USB, deși utile, pot adesea să nu fie suficiente pentru încărcarea căștilor tale. Acest lucru poate fi rezultatul unui hub USB defect sau faptul că hub-ul USB nu poate furniza suficientă putere pentru încărcarea căștilor.
Chiar dacă hub-urile USB îndeplinesc tensiunea minimă necesară pentru a încărca căștile, care este de aproximativ 5V, problema constă în curentul electric pe care îl furnizează. Majoritatea hub-urilor USB pot furniza doar 0,5A sau 2,5W o dată, ceea ce corespunde doar la 1/2 sau 1/3 din puterea furnizată de către încărcatoarele conectate direct la o priză de curent.
Verifică dacă există reziduuri în port
Reziduurile în portul de încărcare pot împiedica dispozitivul să primească în mod corespunzător energie de la încărcător. În majoritatea cazurilor, curățarea portului este suficientă pentru a face ca căștile tale să se încarce din nou.
Această metodă este extrem de simplă și poate fi realizată într-un timp foarte scurt. Tot ce ai nevoie este o cană cu aer comprimat și un scobitor sau orice alt obiect subțire și non-metalic.
Iată cum poți curăța portul de încărcare al căștilor tale:
- Începe prin a folosi aer comprimat pentru a îndepărta reziduurile din port. Când pulverizezi aerul comprimat din cutie, asigură-te că ții cutia în poziție verticală pentru a evita pulverizarea apei în port. Îndreaptă aerul comprimat în portul USB.
- Verifică portul pentru a te asigura că toate reziduurile au fost eliminate. Dacă mai rămâne murdărie, folosește cu grijă o scobitoare sau un obiect subțire și non-metalic pentru a o îndepărta. Curăță portul cu grijă, de la un perete la altul, evitând pălăriile interioare. Fii atent atunci când cureți interiorul portului de încărcare, deoarece conectorii electrici din interior sunt delicati și se pot deteriora dacă se aplică prea multă forță. Folosind o scobitoare pentru a curăța portul.
- După ce ai eliminat reziduurile, folosește aer comprimat din cutie pentru a curăța portul de câteva ori în plus, pentru a te asigura că toate reziduurile au fost îndepărtate.
Încearcă un alt cablu de încărcare
Cablurile de încărcare conțin fire delicate care pot să se rupă sub tensiune excesivă. Cu toate acestea, este dificil să observi dacă un cablu este rupt, deoarece majoritatea daunelor sunt interne. Pentru a elimina posibilitatea ca cablul de încărcare să fie problema, încearcă să încarci căștile cu un alt cablu.
Dacă există daune vizuale la cablu, cum ar fi fire expuse, poți încerca să repari cablul singur. Aceste soluții sunt foarte simple și te pot ajuta să economisești câțiva bani.
Verifică dacă portul de încărcare este desprins sau deteriorat
Similar cazului unui jack de căști desprins, un port de încărcare desprins poate cauza și el multe probleme frustrante.
Examinează portul de încărcare al căștilor tale în căutarea oricăror daune, cum ar fi conectori îndoiți sau metal îndoit. De asemenea, asigură-te că portul în sine nu este desprins când îl atingi, deoarece acest lucru ar putea fi un semn că conectorii s-au dezlipit de căști.
Menține căștile conectate la încărcător pentru câteva ore
Bateriile căștilor tale se pot descărca excesiv dacă nu au fost folosite o perioadă. Aceasta înseamnă că va trebui să le ții conectate la încărcător pentru o perioadă mai lungă înainte ca bateria să înceapă să se încarce din nou.
Asigură-te că sunt așezate corect pe suportul sau carcasa de încărcare
Unele căști nu sunt încărcate direct printr-un cablu, ci printr-un suport sau o carcasă care are un cablu conectat la el. Dacă acesta este cazul tău, asigură-te că căștile tale sunt poziționate corespunzător, astfel încât să poată accepta o încărcare corespunzătoare.
Efectuează o resetare forțată
Efectuarea unei resetări forțate poate rezolva multe probleme, inclusiv căștile care nu se încarcă. Un exemplu despre cum se pot reseta căștile găsiți pe canalul nostru de YouTube: Resetare căști LumAudio Power 2.0 Procesul real de efectuare a unei resetări forțate poate varia de la un model la altul, dar poți consulta manualul de instrucțiuni al producătorului, despre cum să-ți resetezi căștile pentru a-l realiza fără prea multe complicații.
Deoarece fiecare pereche de căști este diferită în funcție de marcă, soluțiile pentru fiecare marcă vor fi, de asemenea, diferite.
Dacă totuși nu funcționează, înainte de a lua decizia de a le arunca, verifică dacă încă se află în perioada de garanție. Dacă sunt, este recomandat să utilizezi mai întâi garanția pentru a-ți repara sau înlocui căștile. Noi oferim garanție 24 de luni la produsele din oferta noastră. Dacă totuși te hotărăști să renunți la ele îți sugerăm să le duci la un centru de reciclare. Poți intra pe platforma Ecotic unde vei putea găsi cel mai apropiat centru de colectare de lângă tine.